Dag 7 av 14

I måndags påbörjade jag en 14-dagars Detoxkur för att rensa kroppen på onödigt skräp. Kuren går ut på att äta mycket frukt och grönt och helt avstå från mjöl i alla former, mjölkprodukter och socker. Finns ett antal recept att välja mellan både till lunch och middag. Frukost består varje dag av en juice som består av bladspenat, ananas, äpple, selleri, lime, avokado och gurka. Låter inget vidare gott kanske men är fakstiskt ganska så gott att dricka.

Luncherna och middagarna består till stor del i mitt val av sallader och soppor. Jag är ganska så enkelspårig och kör på mer eller mindre samma mat varje dag. Men det är ju bara 14 dagar och jag har väl valt ut de smidigaste recepten för att inte lägga alla tid i köket. Känns visserligen som om mycket tid går åt även till de rättar som jag har valt så det är väl tur att man är så enkelspårig!

Det här ska då alltså följas i 14 dagar så att kroppen renas. Kan ju säga som så att reningen märks genom finnar som ploppar upp så det fungerar nog! Idag har jag då kommit halvvägs och det har känts bra hela tiden. Men det känns ändå skönt att det går mot "slutet" nu för lite pyssligt är det med alla matlådor och juicer som ska pressas. Och lustigt också vad mycket gott man blir sugen på när man inte "får" äta!


Frukt och grönt i mängder gäller här!


Kommentarer
Postat av: STYLE CRUSH

sv: haha ja det gäller att hänga med minsann! : ) helt underbart är det iaf!

2011-08-29 @ 07:22:48
URL: http://www.emira.se/bloggar/style-crush
Postat av: Jenniefer Karlén

Nej inget kommer gratis, och de är väl egentligen bra, då får man kämpa :D



Jo jag vet, men faktiskt är det nästan ingen som märkt det, bara på närbilder som människor ser de. Mig stör det inte så jätte jätte mycket, kanske ändrar den sen. Den är gjord nere i Turkiet.



2011-08-29 @ 10:39:07
URL: http://jenniefersarakarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0