Mer om resdag 14

Vi checkade då ut från hotellet i Kroatien för vidare färd.

Vi styrde mot Italien och längs vägen hittade Jimi en biltvätt som han under min protest var tvungen att testa:

Sedan stannade vi i Cortina. Vi åt varsin pizza och drack cola till för 26 Euro!

Sedan kikade vi runt lite i området innan vi även svängde förbi backhoppsbacken från OS 1956:

Sedan körde vi in till Österrike för att köra igenom Grossglockner. Där var vädret inget vidare och det var här som min oro började komma krypande. Det var kallt, blött och snöigt! Vi påbörjade klättringen uppåt. Men eftersom jag var skräckslagen åkte vi inte ända upp men vi hann stöta på en hel del snö:
Jag var som sagt skräckslagen men Jimi var cool-lugn och körde lugnt ner.

Resan gick bra och vid 21.30  checkar vi in på hotellet i Salzburg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0