Pysslat!

Idag har jag äntligen fått tummen ur och tillbringat några timmar vid pysselbordet! Måste skärpa mig och göra det oftare, är ju så himla kul och avkopplande!

Min tanke var att fortsätta med semsterbilderna men så bidde det inte. Surfade runt lite för att hämta inspiration och hamnde på en sida "Scrap-butiken" som hade en utmaning som jag hängde på. Sista dagen var idag så det var bara att köra hårt! Uppgiften var att skapa en gåva och efter lit eklurande kom jag på att jag för några år sedan köpten en "papperveckare" efter det att jag sett någonstans att någon hade gjort så häftiga "Tetrapack-paket". Nu äntligen har jag testat också, var väldigt enkelt och kul. Går att variera i oändliga, men det får bli när jag har lite mer tid.

Mitt i allt ihop kom jag på att jag någon annanstans sett någon som gjort en fin ljusstake för värmeljus (batteridrivna så klart eftersom det är papper det handlar om!). Efter en hel del googlandes hittade jag en mall och gav mig på att testa även det.

Tanken är då att gåvan blir både tetra-askarna (fyllda med någon smycke kanske eller lite godis...) och värmeljushållaren. Så det får bli mitt bidrag till utmaningen! Dock så var det inte så lätt att fota i det mörker som råder nu, men eftersom det ska vara inlämnat idag så får bilderna bli som de blir så håll till godo med dem:






Värmeljushållaren som ett paket innan den öppnas:











Kommentarer
Postat av: Freja

Ett pysselbord, det önskar jag mig! Vilka fina prylar du skapat!

2011-12-30 @ 21:50:22
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil
Postat av: zoomin malin

Hur fick du till de räffliga på dina"tetra-pack"?

2012-01-02 @ 20:23:54
URL: http://vinochbubblor.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0