15 dagar

Idag räknade jag och barnen i skolan att det är 15 skoldagar kvar (med start i morgon) innan det blir sommarlov! Fatta ynka 15 dagar?! Då är det två studieresor inbokade i dessa dagar också och dessutom brukar ju de sista dagarna inte vara så "studierika" precis!

Känns lite vemodigt med skolavslutning i år då jag "släpper iväg" den klass som jag haft i tre år nu! En klass med så underbara barn som jag format utifrån mitt arbetssätt och mina rutiner. Har hela tiden varit inställd på att släppa dem nu efter Trean men ju närmare avslutningen vi kommer desto mer känner jag att jag kommer sakna dem! Nu är det ju inte så att jag aldrig mer kommer träffa på dem, då de bara flyttar två klassrum bort till en ny lärare. Men jag vet hur det rullar på i augusti då de ska lära känna sin nya lärare och jag mer och mer försvinner från deras skoldag... Själv kommer jag visserligen ha fullt upp med den nya klass som jag ska ta hand om, en helt ny Etta medd nya utmaningar!

Nåja, nu är det ju ett tag kvar och jag ska se till att ta vara på tiden de dagar som är kvar! Åh, jag har verkligen världens bästa jobb! Har sagt det många gåmger förr och kommer säga det massor av fler gånger!


Kommentarer
Postat av: zoomin malin

Ja, de har du verkligen tjejen. Hoppas allt är toppen med dig och att du inte lagt ner scrapbookingen...L



Tjingeling

2011-05-25 @ 06:56:25
Postat av: zoomin malin

Fråga?

Vet du?

Kolla på min blogg, när man kommer in på sidan så har allt flyttat sig och det är ett stort tomt fält tills mina blogginlägg visas, ser jätte konstigt ut och jag vet inet vad som hänt eller hur det rättas, har du en aning?



//Malin

2011-05-25 @ 07:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0