Att ha många garderober...

... leder till att man lätt samlar på sig för mycket! Och då menar jag inte kläder så klart! Nej, utan allt annat som man kan stoppa in i sina garderober! Vi har faktikst väldigt gott om garderober här i huset och det klagar jag absolut inte på! Men idag tänkte jag röja i ordning lite i garderoberna i sovrummet, ni vet det där man tänker när man börjar sin ledighet att man ska göra någon gång när man är ledig såååå länge?!
 
Börjar ju för 17 att jobba på tordag och garderoberna har jag bara fyllt mer och mer utan att städa i ordning! Så idag när jag tog hand om det nyinköpta på semstern tänkte jag att jag lika gärna kunde ta tag i den där röjningen då!
 
Blev ett mycket större projekt än vad jag tänkt mig, men nu är det ordentligt gjort i alla fall! Blev dock så att alla garderober i huset mer eller mindre blev det röjning i eftersom jag flyttade om en del! Men mycket stuvade jag undan på vinden (tur att vi har en stor sådan då också!)!
 
Alltså jag vet inte hur många dukar och kraffs som jag hade liggande i garderoben i sovrummet!? Det är ju inte så att jag är någon storkonsument av dukar precis! Men det har blivit sådant som man har fått av mormor och svärmor som man inte haft hjärta att säga nej till eller att slänga utan det har hamnat i garderoben. Men nu är de som sagt undanskuffade på vinden, för slänga har ju alltså inte hjärta till!
 
Och påslakan ska vi heller inte prata om! Hur många uppsättningar behöver man egenltigen?! Tror att det blev ett tiotal upp på vinden där också! Kommer väl bli liggandes där till vi städar där nästa gång..
 
Nu är det då bara upp till mig själv att fortsätta hålla ordning i mina nystädade garderober! Och det vet man ju hur det blir med det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0