Sista delen av semestern!

Vet att det är ett bra tag sedan semestern tog slut nu och jag ber verkligen om ursäkt för den dåliga rapporteringen av semesterns slut! Men här är då den sista biten av storyn om vår semester:

Det sista riktiga semesterinlägget var ju från isgrottan i Slazburg. Därifrån åkte vi sedan vidare till Fulda där vi skulle tillbringa natten. Förmiddagen tisdag 11 augusti tillbringade vi på stan i Fulda där vi storhandlade kläder i vår favoritbutik "New Yorker". På eftermiddagen lämnade vi Fulda för vidare färd mot Lübeck som var nästa stopp.

Vägen mellan Fulda och Lübeck är inte så jättelång men en lång bilkö gjorde att resan tog en evighet. När vi väl var framme i Lübeck checkade vi in på hotellet och fräschade till oss för att gå ut och äta:

När vi sedan vaknat och ätit frukost spenderade vi även en stund på stan i Lübeck på onsdagen. Där hittade vi en nybyggd "New Yorker-butik" så lite mer shoppande blev det där!

Sedan var det dags att köra upp från garaget och åka vidare:

Vi körde nu vidare till Citti Köpcenter för att handla lite smått och gott. Sedan åt vi lite middag innan vi skulle resa vidare. Surt att semestern börjar ta slut:

Från Lübeck var det sedan raka vägen mot färjan i Puttgarden där jag deppar ännu mer:

Så småning om är vi alla fall ombord på färjan:

Och efter cirka 40 minuters båtfärd är det dags att köra av i Danmark:

Genom Danmark kör vi sedan så gott som non-stop med bara en liten matpaus. Sedan är det dags att åka vidare på färjan som ska ta oss till Sverige:

Den tråkigaste sträckan på resan är ju i alla fall den från Helsingborg och hem igen. Vi var hemma vid 22.30-tiden. Då var det bara att packa up det viktigaste och sedan gå och sova för nästkommande dag skulle jag befinna mig på jobbet klockan 08.00! En helt underbar semester var slut!

En hel kläder handlades ju och de skulle j tas om hand om innan de kunde användas. Bland annat så skulle ju alla "etiketter" klippas bort, det blev en hel hög:

Sedan var det strykning och sortering av alla nya kläder. Jimi köpte en hel hög med t-shirts och några byxor och andra tröjor:

För min del var det också mestadels toppar som gällde, dock inte lika färgglatt som Jimi:

Ja, det var storyn om vår semester 2009. Nu har vi många fina minnen att glädja oss åt och foton är inskickade på framkallning.