Tips till Yohanna Nr 3

Jag har ju vid två tidigare tillfällen skrivit om Yohannas tävling där hon lottar ut smarrig choklad! För att vara med och tävla ska man skicka in olika "stilregler" till Yohanna och jag har ju tidigare lämnat ett bidrag (HÄR) då jag skrev om ögonskuggor bidrag nummer två (HÄR) handlade om röda läppar. 15 december är sista tävlingsdagen så jag tänkte slänga in ytterligare ett bidrag och tips till Yohanna.

Denan gång handlar det om hur olika ärmlängder på kläderna ger olika effekter på armarna:

Långärmat:
Riktar uppmärksamheten mot ansiktet och händerna.
Döljer förslappad muskulatur
Är det välsittande långa ärmar ger det en optiskförlängning av armarna.
Tillsammans med v-ringning ger långärmat en längre silhuett.

Trekvartsärm:
En trekvartsärm är smickrande eftersom den döljer armens kraftigaste del och riktar fokus mot den smalare underarmen.
Vill du framhäva din handled lite extra är trekvarts en perfekt modell.

Kortärmat:
Kortärmat gör armaran kortare eftersom det visuellt kapar av armen.
Har man kraftiga armar är risken att åtsittande kortärmat förvandlar armarna till stoppade korvar.

Ärmlöst:
Armen uppfattas som längre eftersom inget är i vägen.
Bör undvikas om man har "gäddhäng".

Lite att tänka på vid nästa inköp av överdel kanske. Fast det allra viktigaste är förstås att man ska trivas i det som man har på sig annars bär man inte upp det snyggt hur "rätt" det än är!


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Ha ha ha jättebra!

Kul med ett till inlägg.

Jag anteknar i listan.



Hälsningar

Yohanna

2011-12-12 @ 19:56:59
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Halloj igen!

Glömde att säja att jag la upp ditt bidrag på Facebook också.



Hälsningar

Yohanna

2011-12-12 @ 22:07:31
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0