Real Life: outfit

Denna veckas Real Life hos Yohanna handlar om kläder. Vad har vi för kläder i vår garderob? Vad köper vi för slags kläder? Vad använder vi mest? Ofta är det nog så att man köper lite finare kläder som sedan mestadels blir hängande i garderoben för i det vardagliga liver behöver man i regel lite mer praktiska kläder.

Om jag bara ser till mig själv vad det gäller kläder till vardags, alltså jobbet, så blir det mestadels jeans och t-shirt. Eftersom jag jobbar med barn så blir man lätt smutsig (snorande, gråtande barn, vattenfärg som stänker åt alla håll, leriga kläder som behöver tas om hand om etc) och man behöver kunna vara ganska så "rörlig" med barnen. Så därför går praktiskt och oömt i första hand på jobbet. När jag sedan kommer hem på eftersmiddagen är det ju inte så att jag går och byter om heller.

Däremot har jag den fördelen att jag nu har fått fler garderober vilket gör att jag tydlig kan separera mina "jobbkläder" från mina "privata kläder" som jag har framför allt på helgerna då. Nu är jag ju inte så himla uppklädd på helgerna heller för den men ändå skönt att ha egna kläder för "privatlivet".

Visst skulle det vara kul med ett jobb där man kan vara snyggt klädd dagligen och inte behöva tänka praktiskt och oömt! Och vem vet, en vacker dag kanske man är där...

Vad det gäller att köpa kläder som mestadels blir hängande i garderoben är jag inget undantag från den gruppen av människor. I min garderob finns det gott om kläder som bara är använda en gång eller så. Kanske att man borde bli bättre på att använda sina kläder och klä upp sig lite oftare?!

Kanske att jag med min nya ordning i garderoberna får bättre koll på vad jag har och då kanske använder det mer?!

Hur har du det med dina kläder? Hur klär du dig till vardags och privat? Har du kanske dresscode på jobbet? Skriv gärna en liten kommentar för det är ju lite kul att veta hur andra har det!

Tack till dig Yohanna som fixar dessa inspirerande utmaningar! Du kansek får oss att få mer ordning hemma och mer välklädda bloggare?!


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Hallå där!

Bra skrivet och kul att du är med.

Men får vi inga bilder på de där fynden du har i garderoben ;)



Hur gärna jag än skulle vilja tro att det var min förtjänst så tror jag nog att vi alla har det där innom oss. Det måste bara lockas fram och tänkas över ibland.

För detta är ju inga kosnstiga saker.

Bara real life ;)



Hälsningar

Yohanna



ps Återkommer med smmanställningen ikväll. ds

2011-10-26 @ 18:03:06
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Halloj igen!

Nu ligger sammanställningen på real life ute:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/october/sammanstallning-av-real-life-outfit.html



Tack så jättemycket för att du var med och delade med dig.

Hoppas att du hänger på nästa vecka igen.



Hälsningar

Yohanna

2011-10-27 @ 01:08:39
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Nu är det dags igen ;)



http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/november/real-life-real-life.html



Hälsningar

Yohanna

2011-11-01 @ 01:08:21
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0