Real Life: Jag själv

Nu var det länge sen jag hängde på Yohannas Real Life igen! Fattar inte att jag glömmer bort det?! Kanske kan skriva ikapp lite i efterhand nu när jag är ledig.

Nåja, veckans Real Life handlar om "Mig själv". Yohanna har sett listor cirkulera där man ska skriva fakta om sig själv för att på så sätt ge läsarna en chans att lära känna bloggaren lite bättre. Jag har kopierat Yohannas frågor och fösökt svara så gott det går, så här är då lite fakta om mig själv:

Namn:
Anna

Stjärntecken:
Skorpion, därav min coola tatauering:


10 saker som beskriver mig:

1- oftast glad
2 - gillar fasta rutiner (=ganska så trångsynt ibland…)
3 - träningsidkare
4 - snöhatare
5 - popcornälskande
6 - lärare
7 – scrappare
8 – envis
9 – tillbringar för mycket av min lediga tid vid datorn
10 -  älskar promenader.


Ordspråk/talesätt som jag gillar:

Fånga dagen (men är urdålig på att leva efter det då jag gärna vill planera allt i förväg… men tanken gillar jag).


Vad ville jag bli när gick gymnasiet:

När det var dags för gymnasiet hade jag ingen som helst aning om vad jag ville bli när jag ”blev stor”. Som yngre hade jag bland annat drömt om bli dagisfröken, bibliotekarie eller jobba med utvecklingsstörda (heter det verkligen så?) barn. Men sen när det var dags att liksom börja bestämma sig hade jag ingen som helst aning utan valde en två-årig textillinje för att göra något som jag gillade medan jag funderade.


Hur gick det med den drömmen?

Eftersom jag inte hade någon dröm så gick det väl si så där. Tog sedan några år innan jag bestämde mig för att det var lärare jag ville bli. Har inte ångrat mig en dag sen dess då jag tror att jag har världens bästa jobb!


Vad var det viktigaste som hände under 2011?

När vi har kusinträff kring jul brukar vi utvärdera året som gått och just i år vet jag att det var svårt att säga något specifikt så där. Men jag är oerhört nöjd med våran semester så det får väl bli det på något sätt.

 


På Milleniumnatten, vad gjorde jag då?

Kommer verkligen inte ihåg. Antingen så var jag väl på någon Nyårsfest eller så var jag hemma, känns väldigt avlägset i alla fall!



Fem maträtter som jag lagar ofta:

1. Lax i ugn med cous cous till


2. Spaghetti och köttfärssås


3. Någon enkel korvrätt


4. Något med kyckling


5. Kycklingrullader har det blivit mycket...

 

 


Godisarnas topp 5:

1. Popcorn
2. Sockerbitar
3. M&M
4. Salta pingvinen
5. Skumtomtar


Vad skulle jag göra om jag vann 5 miljoner?

Oj, finns massor av saker som jag skulle vilja köpa tror jag. Sluta jobba skulle jag ha svårt för, men kanske inte jobba heltid.



Fem saker som jag är bra på:

1. Scrappa


2. Baka cupcakes


3. Hålla tider


4. Shoppa


5. ?


Tre saker som jag är dålig på:
1. Sticka
2. Sjunga
3. Googla


Fem saker/hobbies som jag tycker om att göra:
1. Träna
2. Scrappa
3. Baka
4. Shoppa
5. Slösurfa


Fem som jag inte gillar att göra:
1. Byta sängkläder
2. Dammsuga
3. Stryka
4. Ta hand om alla svettiga kläder efter träningen
5. Betala räkningar


Det fulaste jag vet i klädväg:
Hm, svårt, kommer inte på något så här men finns nog en himla massa som jag inte kommer på just nu. Men mycket handlar ju om hur klädernas bärs upp av den som är klädd i dem.


Fem favoritleksaker:
1. Allt i mitt nya kök!

2. Skärmaskinen till papper
3. Min Quickkutz Squeeze
4. Dymo-skrivaren
5. Datorn


Viktigaste världsfrågan:
Oj, vad djupt. Är nog dålig på att tänka på sånt här tyvärr …


Någon ovanlig talang:
Ingen direkt som jag vet om. Räknas att kunna rulla tunga och vissla med den?!



Så där ja, nu vet ni lite mer om mig!



Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Kalas!

Och vilken tatuering. Imponerande.



Återkommer.



Hälsningar

Yohanna

2012-02-15 @ 23:36:20
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Wow!! Vilken cool tatuering! Ser jätteverklig ut :)

2012-02-15 @ 23:48:04
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Yohanna i Las Palmas

God Afton i stugan!

Härmed meddelar jag att veckans sammanställning ligger ute för beskådan:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/february/sammanstallning-av-real-life-jag.html



Tack för att du var med och nästa vecka så kör vi igen.



Hälsningar

Yohanna

2012-02-16 @ 00:22:40
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Miriam

Wow, vilken tatuering! Den ser ju verkligen verklig ut! Häftigt!

Tycker denna real life var så kul....att se att mycket är så lika! Och att också få tillbakablickar och komma ihåg saker man förträngt!=)

Må så jättegott!

Kram Miriam

2012-02-16 @ 08:01:39
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: AnnaPanna

Hur häftig Tatoo som helst!!! WOW!! Aj lajk!!!

2012-02-16 @ 11:00:53
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Mia

Kikar in hos dej ;)



Säger bara en sak, sjukt snygg tatoo!

Ha det bra!

2012-02-16 @ 23:13:28
URL: http://mialundgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0