Real Life: Parfym


Veckans Real Life- utmaning hos Yohanna handlar om parfym och hon undrar:Använder du parfym?
Vad tycker du om parfym?
Hur väljer du parfym?
Några speciellt minnen/anektoder?
Var har du din parfym?


Jag kan lätt säga att jag är väldigt dåligt insatt i det här med parfymer och alla kända (och okända märken). Visst är det underbart med goda dofter men jag kan verkligen inte känna på en doft att det är just den och den parfymen. Vissa undantag finns ju dock, men då är det ju parfymer som man själv kanske använt och då därför känner igen.

Men visst är det ändå lite exklusivt med alla dessa dyra parfymer och det är lite småmysigt att gå i butikerna och dofta på dem. Eller ännu hellre när man åker färja!

Om jag ser bakåt i tiden så har jag ett svagt minne av några parfymflaskor som mamma hade vid sitt sängbord. Jag vill minnas att det var lite spännande att plocka lite med de flaskorna för de var ju så fina. Vill även minnas att de doftade väldigt starkt... Svaga minnen ploppar upp men som sagt en liten känsla av att jag satt där och tittade på mammas flaskor finns där bak i huvudet.

Under högstadie-tiden minns jag att det var väldigt poppis med parfymer från Body Shop och favoriten var ju White Musk! Varje gång jag var inne i stan gick jag till Body Shop och sniffade på den fantastiska doften. Men aldrig att jag köpte någon då jag tycket att det var alldeles för dyrt.

Dyrt tycker jag fortfarande att det är med parfymer och jag har väl egentligen aldrig direkt köpt någon själv! Däremot så har jag snälla folk runt omkring mig som har försett mig med underbara dofter i presenter. Sen är det så att jag kan bli för "snål" och inte "våga" använda parfymerna för jag vet att det är ju ändå en del pengar i det hela... Vilket sen i sin tur leder till att parfymen blir för gammal eller att man tappar suget på just den parfymen!

I höstas röjde jag bland mina parfymer och slängde faktiskt en hel del flaskor som liksom bara har blivit ståendes. Så nu har jag bara tre flaskor kvar i badrums-skåpet och jag har faktsikt blivit lite bättre på att använda dem nu då också!

Den som jag använder mest just nu, julklapp från min storebror för något år sedan, är Dolce Gabbana.
En prafym som jag hade önskat mig då jag fastnat för doften via ett doftprov. Storebror var dock lite konfunderad på om det verkligen var rätt för där han hade köpt den var den placerad i hyllorna för herrdofter! Jag gjorde då lite förfrågan Kicks för att vara på säkra sidan och fick då till svar att det är en unisexparfym. Och jag gillar doften och det är väl huvudsaken:




En annan favorit är Clinique Happy som har en underbar doft! Den varianten som jag har hemma och som jag fått av min snälla mamma är Clinique Happy Heart:




Den tredje parfymen är även den en present från min bror och det är en Hugo Boss parfym:




Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Vad spookey. Jag satt precis och läste ditt inlägg när det kom en kommentar från dig.

Kalas!



Så goda cakopopps. Måste prova.



Och guldtröjan från biobesöket har jag sett. Så fin. Är det H&M?



Återkommer senare med sammanställningen.



Hälsningar

Yohanna

2012-03-07 @ 19:05:48
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

God Afton!

Nu har jag sammanställt alla parfyminlägg i real lifen:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/march/sammanstallning-av-real-life-parfymer.html



Tack så mycket för att du ville vara med och berätta.



Nästa vecka kör vi igen ;)



Hälsningar

Yohanna

2012-03-07 @ 23:19:27
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Annelie

De här unisex dofterna gillar jag. Kul att din bror köper parfym åt dig, det skulle jag nog vilja att min bror också gjorde :-) Sant att det är dyrt med parfymer, jag passar på att köpa på taxfree, det är nog dyrt...

2012-03-08 @ 07:09:29
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Ansibecki

Jag minns också white musk tydligt. Tror jag fick en sådan av mormor i julklapp något år. Känner jag den doften rullas hela högstadiet upp för mina inre ögon :)

2012-03-08 @ 18:55:44
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0