Ledig med gott samvete

Då var denna arbetsvecka slut då och man har tre dagars ledighet framför sig! Härligt! Och jag gjorde ett ryck nu på eftermiddagen så huset är nystädat och tre maskiner tvätt hänger ute på torkning! Skönt att slippa allt sånt där tråkigt vardagsbestyr när man är ledig! Kan hända att det blir lite  påtande i trädgården i morgon. Nu har vi inte så mycket till trädgård precis, men lite torkade vissna blommor från i höstas borde jag väl ändå ta hand om (redan i höstas iofs...) Så det blir ju inte så himla betungande direkt. Kanske att gräsmattan behöver en klippning eller så kanske den klarar sig en vecka till. Man kan ju alltid skylla på att det är så torrt!

Vaolborgsmässoafton är det ju idag också! Har absolut inga som helst planer på att fira det på något sätt i kväll. Vi hade firande på jobbet med vårsånger, tal och hurrande för våren. Det räcker gott och väl för mig, som inte är så himla mycket för sedvanliga traditioner och firandet av sådana. Klarar mig väldigt bra utan! Så jag har två alternativa funderingar för resten av dagen: antingen tar jag och tillbringar tiden i badrummet och testar lite nya make-uper eller så tar jag ett glas vin och sätter mig i solen och njuter av en god bok. Ska strax äta lite middag nu så får jag väl se hur jag gör.

Hur som helst så önskar jag alla en trevlig Valborgsmässoafton! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0