Blodomloppet

Igår, onsdag, var det då dags för Blodomloppet här i Jönköping. Vi var två lag som ställde upp från jobbet och för min del var et första gången som jag deltog i ett sådant här arrangemang. Jag har alltid tidigare tyckt att det känns lite fånigt att tusentals människor ska samlas på en och samma plats och springa samma runda samtidigt och då dessutom betala för det! Och visst tänker man så så är det kanske ett konstigt upplägg egentligen.

Men nu när jag har deltagit har jag en annan inblick i det hela - vilket arrangemang och vad mycket folk! Vi var på plats i mycket god tid för att hämta ut nummerlappar och samla ihop våra lag. Solen strålade och det myllrade av folk redan då! Tiden gick fort och plötsligt var det dags att ställa upp för uppvärmning och hitta en bra startplats. Att hitta en bra startplats var det väl så där med bland alla andra, men en plats i mängden fick jag i alla fall! Och sedan gick startskottet och alla i väg i full fart... eller inte då alla tusentals ska fram samtidigt... Men det släppte ganska så snart och jag var iväg!

Hittade ett bra tempo att springa i och det gick hela tiden sicksacka sig fram bland allt folk. Man behövde ju aldrig vara rädd för att inte hitta vägen för vart man än såg var det en lång orm av springande människor!

Jag kämpade på och det kändes faktiskt bra hela tiden. Jag kom sedan i mål på placering 385 av 1135 i "min klass" med en tid på 33.03 min. En tid som jag är mycket nöjd med, särskilt med tanke på att det stod nästintil stilla i början av loppet.

När alla lagmedlemmar var i mål var det dags för en liten picnic i det gröna. Vi hade himla tur med vädret för åskan och regnet gick nog runt hela parken där vi var var men aldrig rakt över oss så vi hade en mysig stund.

Så summan av min första "lopp-upplevelse" är en mycket positiv känsla och det kommer nog bli fler framöver!




Kommentarer
Postat av: Lindha

Vad duktig du är!! Och vilken bra tid, sen då!! Du ska verkligen känna dig stolt!! Bra jobbat!!



Kram Lindha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0