Fotoskolan del 4

Fotoskolan denna veckan handlade om porträttfotografering, läs gärna mer HÄR. Läxan är "fota porträtt och då ta del av tipsen från veckans inlägg när man fotograferar modellen/modellerna. Använd mina kunskaper från tidigare del 1+2 (bildkompositon+ljus). Har jag möjligehet att använda manuella inställningar så prova gärna dessa och ange då gärna även vilka värden du använde till bilden".

Nu var jag alldeles själv hemma och hade ingen modell att tillgå så jag tänkte först strunta i veckans läxa (men givetvis träna vid annat tillfälle). Så jag klickade mig in på de som redan gjort läxan och hamnade då hos Lotta som gjort sin läxa med hjälp av en nalle. Kolla in hennes läxa HÄR. Fiffigt tyckte jag och kilade upp på vinden och plockade fram några gosedjur jag också för att kunna göra min läxa.

Här är resultatet:






























Kommentarer
Postat av: Lindha

Vad kul det är att kunna följa din fotoskola. Det är så att man blir lite fotograferingssugen själv...



Det måste ju iaf vara underhållande att bo granne med dig, när du springer runt och fotar en nalle i trädgården! =)



Kram Lindha

Postat av: Lotta

Hej! Kul att jag kunde inspirera någon mer att fota gosedjur! Så fina dina bilder blev. Och tack för länken till min blogg!



Kram Lotta

2011-07-19 @ 21:36:53
URL: http://casalalotta.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Klart man kan vara uppfinningsrik och fotografera porträtt på gosedjur med, huvudsaken är ju att man får prova att göra läxan och förstår att man kan fånga ett porträtt på olika sätt. Och det ser man att du får här med. :-) Fint jobbat med de olika vinklarna, länkar till dig!

2011-07-20 @ 16:26:17
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Hej hej!

Jag gör som du, tittar in till de andra som gjort fotoläxan för att kolla vad de hittat på.

Kul med nalle!

Hälsningar

Yohanna

2011-07-21 @ 16:49:27
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0