Valet till Fotoskolan


Som jag skrev här under så har jag ju hittat en Fotoskola på nätet med tillhörande hemuppgifter. Uppgiften denna gång var då alltså att fotografera ett valfritt motiv på 2-3 olika sätt genom att tänka på olika vinklar och perspektiv.

Här är valet av mina bilder till hemuppgiften:

Denna bilden valde jag för att den visar blomman mer eller mindre rakt framifrån. En vinkel som väl egentligen är den vanligaste när det gäller fotografering så den får liksom vara själva utgångspunkten i uppgiften.



Denna bild valde jag för att den har ett lodrätt fokus samtidigt som den är fotograferad underifrån.



Denna bild valde jag för att den ger ett diagonalt fokus, men även den tagen underifrån.




Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Bra fotat, det här klarade du fint!! Lägger in dig som klar i min läxlista. :-)

2011-06-29 @ 18:58:36
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0