Real Life: Pyssel

Denna veckas Real Life hos Yohanna var ju som klippt och skuren för mig! Denna vecka handlar det nämligen om PYSSEL och vad för slags pysslare vi är ute i världen.

Som ni antagligen har märkt här i bloggen så gillar jag ju att pyssla med det som kallas för "scrapbooking". Visade ju för ett tag sedan mitt pysselbord i en annan Real Life-utmaning:


Just nu är jag inne i ett bra pysselstim, gjorde ju bland annat födelsedagskort för ett tag sedan:





Ett dopkort har det blivit också:




Och jag har äntligen börjat "scrappa" årets semesterfoton:



Så visst är jag en äkta pysslare minsann! Att sitta där med alla dessa underbara papper och tillbehör är så avkopplande tycker jag. Att det sedsan kostar en del är ju en helt annan sak, finns hur mycket saker som helst att köpa till denna lilla hobby och tyvärr vet alla att ta bra betalt! Nåja, jag är ganska duktig på att inte köpa allt för mycket onödigt utan försöker använda det som jag har. Sedan är det märkliga hur mycket papper jag än har så saknar man alltid en viss nyans eller mönster när man sitter där och ska skapa.


Ett annat pyssel som jag har fått upp ögonen för är ju det här med Cupcakes då också förstås. En hobby som inte är lika dyr som scrapbooking kanske men istället en hobby med alldeles för många kalorier! Därför får jag kanske lägga lite mer band på mig själv vad det gäller detta pyssel, men hel del har det blivit i alla fall:

















Det är väl de här bitarna som jag upplever mig själv pysslig i då. Sen kan det ju vara så att man kan vara väldigt pysslig med heminredning och sådant, men det ligger inte riktigt för mig. Men visst är oerhört kul att se hur många andra kan piffa till sina hem, men där nöjer jag mig med att begrunda och avundas lite grann!

Så var ännu en Real Life-utmaning avklarad och denna vecka en ganska så lätt sådan då tycker jag. tack igen Yohanna!


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Åh vad bra och vad AVIS jag blir på att du verkligen kommer till skott med att pyssla ;)

Bra jobbat och kul att du hängde på.

Jag återkommer med sammanställningen.



Hälsningar

Yohanna

2011-11-08 @ 19:54:28
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Miriam

Å vad kul pyssel du håller på med! Är inte så lite avis på alla som kommer till skott. Jag vill, men får så sällan tummen ur.=)

Grattis till dej och din kreativitet!

Må så jättegott!

Kram Kram!

2011-11-10 @ 09:23:23
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Nu ligger sammanställningen av veckan real life - pyssel ute:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/november/sammanstallning-av-real-life-pyssel.html



Tack så jättemycket för att du var med och jag hoppas att du hänger på nästa vecka igen ;)



Hälsningar

Yohanna

2011-11-10 @ 13:14:02
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Shit va duktig du är!! Min fd svägerska är också en hejjare på pyssel i kvadrat!! Själv kör jag under devisen..hellre än bra! ;D Må så gott!!

2011-11-10 @ 13:34:57
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Åh vilken pysselhörna :)

Och vilka fina Cupcakes :)Den som ser ut som kakmonstret blir nog min favorit, den var verkligen häftig.

2011-11-10 @ 14:43:13
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Hanna

Är verkligen tokimpad av ditt pyssel! Du gör verkligen vackra saker av ingenting!

2011-11-11 @ 10:09:54
URL: http://mamzter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0