Real Life: Real Life

Denna veckas utmaning hos Yohanna lyder som följer: "Denna veckan så tänkte jag att vi verkligen skulle visa Real Life: En morgonbild och en eftermiddags bild på hur det VERKLIGEN ser ut i våra liv. Ligger ni på soffan och äter praliner eller hänger ni tväll och skalar potatis? Eller kanske allt på samma gång, ni vet multitasking".

Med anledning av denna utmaning tänkte jag försöka köra EFIT (Ett Foto I Timman) både i dag och i morgon. Att jag väljer dessa två dagar r att dessa dagar egentligen inte är "vanliga" dagar eftersom det är Höstlov denna vecka. Gårdagen och dagen idag arbetar vi på skolan utan elever, resten av veckan är vi lediga. Därför blir det ju ingen "rätt" bild av hur en "vanlig dag" ser ut hos mig, men så får det bli. Om jag kommer ihåg kan ju köra EFIT en "vanlig" dag nästa vecka också!

Så till saken så här är då några bilder av min dag idag. Dock var det svårt att komma ihåg att fota varje timma när jag var på jobbet men det får bli som det blir:

Mina arbetsdagar ringer väckarklockan 5.30 och då studsar jag in i duschen. Vid fototillfället var kl ca 5.45 och det var dags att få lite make up i ansiktet:



Sedan är det dags att äta frukost och göra mig redo för att åka till jobbet. I vanliga fall brukar jagåka hemifrån ca kl 6.45 men idag hade jagen tid på vårdcentralen kl 7.30 så vid min vanliga avfärdstid passade jag på att sortera lite tvätt istället:



Sedan besök på vårdcentralen som jag sedan lämande igen kl 7.45:



Sedan var det då dags att åka till jobbet och nu blev det svårt att komma ihåg att fota varje timma så här följer bilder tagna lite slumpvis under dagen. Arbetsdagen började med att läsa lite allmäna råd:



Det var intressant läsning och det tog sin lilla tid, Fick bli en liten kaffepaus innan läsningen fortsatte:





När de allmäna råden var färdiglästa ägnade vi tid till att göra Pedagogiska Planeringar:



Sedan blev det lunchpaus och efter det fortsate jag att arbeta i klassrummet. Idag blev det äntligen tid till att få upp mitt "målträd":



En del mail att gå igenom var det också:



Så småning om kände jag mig redo att ta lov och kl 16.44 startade jag bilen för att åka hem:



Sedan var det till att fixa lite mat, idag blev det lax, couscous och broccoli:



Efter middagen blev det en liten sunds vila vid datorn innan jag gjorde mig redo att bege mig till gymmet. Har inte varit där sen i våras någon gång om jag minns rätt. Men idag hade jag faktiskt bokat in mig på ett BodyBalance-pass som började kl 19.00 så det var bara att leta fram mitt gymkort igen:



Strax efter kl 20 var jag hemma igen och då var det dags att tvätta av make upen:



Sedan in i duschen för att avsluta dagen på samma sätt som den påbörjades klockan 5.30 i morse! Så där var min dag i dag alltså. Nu ska jg krypa ner i sängen och förhoppningsvis avnjuta en god sovmorgon i morgon bitti! På återskrivande då!


Kommentarer
Postat av: Miriam

Hej där! Ja visst är det samma Bamse som på zoomin! Vad kul att du hittade mej! Nu kan jag ju följa dej igen ju! Och du är alltid välkommen till min sida!

Det är kul att läsa om andras dagar.....att dom faktiskt liknar alla andras.....att man inte lever ett stress-och jäktliv alladles själv! Utan att vardagen faktiskt finns hos alla!

Må så jättegott goa du!

Kram Kram!

2011-11-01 @ 21:41:27
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

God afton!

Vad kul att du hängde på iegn, jag blev lite orolig där ett tag ;)

Och två inlägg, det var inte dåligt.

Återkommer med sammanställningen om en stund.



Hälsningar

Yohanna

2011-11-03 @ 00:15:02
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Då så. Då har vi sammanställningen av real life här:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/november/sammanstallning-av-real-life-real-life.html

Tack så mycket för att du var med och hoppas att du hänger på nästa vecka igen.



Hälsningar

Yohanna

2011-11-03 @ 01:35:02
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0