Tips till Yohanna

I Yohanns blogg pågår just nu en liten tävling där man kan vinna choklad! Och vem vill inte ha lite chokald hemma så här till jul?! Tävlingen är som sådan att Yohanna efterlyser "stilregler, så att folk som inte har en susning, kan i alla fall låta bli att göra dessa klavertramp som gör att man ser ut som om man fötts UTAN stil".

Nu är jag ju absolut ingen stilexpert, men i Yohanns tävlingsinlägg nämnde hon något om sminkningar. Och att leka med ögonskuggor är ju något som jag verkligen gillar! Därför tänker jag här dela av mig av ett enkelt men effektfullt tips när du väljer ögonskuggor.

Som liten fick jag lära mig att man skulle använda samma färg på ögonskuggan som på ögonen så jag har använt många bruna nyanser kan jag lova. Men på senare år har jag lärt mig så mycket mer. Något väldigt effektfullt är att tänka kontrastfärger när du väljer ögonskugga, dvs du väljer en "motsatt" färg för att istället framhäva färgen på dina ögon!

Kolla in här:
Har du blå ögon ska du testa orange ögonskugga! Fegar du lite kan du köra på terracotta.
Har du gröna ögon så ska du testa röd ögonskugga! Fegar du lite kan du köra på brunröd/rödgrå.
Har du bruna ögon ska du testa lila ögonskugga! Fegar du lite kan du köra på grålila.

Jag själv brukar inte så ofta tänka kontrastfärg utan jag plockar upp någon färg ur kläderna istället.

Sen finns det ju en himla massa olika sätt att "blanda" färger på ögonlocket för att få en riktigt maffig look. Lek och testa dig fram! Ta en dag då du vet att du inte har något särskilt för dig och bosätt dig vid spegeln och kleta och testa och se vad färgerna gör för ditt ansikte! Internet och modemagasinkryllar av inspirationsbilder!

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Vad bra!

Tackar tackar for tipset.

Det ar ju samma har. Som liten sa fick jag ocksa lara mig att ta samma farg som pa ogonen. Var det nagot med 80-talet? Och pa marscaran OCKSA! ;)



Nu sist fick jag lara mig att gronogda ska ha lila-aubergine sa det kor jag ALLTID med och trivs sa bra.

Men visst ska man leka sig fram. Det ska jag gora nan gang for OM jag har olika skuggor i min nescisar.



Kul att du ar med. Jag lagger till ditt bidrag som ar det enda, an sa lange. Sa du har stor chans pa chokladen ;)



Halsningar

Yohanna som vantar pa fler tips...

2011-11-21 @ 22:09:00
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Ja skumtomtar är galet gott =)

2011-11-22 @ 09:00:18
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0