EFIT 9 DECEMBER

Då var det dags för Efit-dag igen då!
 
Dagens första foto togs kl 07.28 då jag för ovanlighetens skull en lördag redan var vaken! Började plocka fram lite julmusik att njuta av på morgonkvisten:
 
 
Jag väntade fikagäster på förmiddagen så en del förberedandet för det blev det på morgonen. Bland skulle en frosting till cupcakes röras ihop, klockan är 08.24:
 
 
Sedan fick frostingen stelna till lite i kylen innan jag klockan 09.25 kunde fixa till några cupcakes:
 
 
 
Klockan 10.25 var det dags att duka i ordning bordet innan gästerna anlände:
 
 
Sedan var gästerna på plats och jag missade fototiden lite, men klockan 11.51 fikade vi för fullt i alla fall:
 
 
Klockan 12.26 fikade vi fortfarande:
 
 
Det är Anna-dagen idag så mina snälla föräldrar var och lämnade några lotter i present med förhoppning om högvinst. Klockan 13.25 var det dock klart att det inte blev något extra tillskott av pengar genom lotterna denna gången heller...:
 
 
Fortfarande mätt i magen av fika, men middag måste man ju ändå äta. Idag blev det kycklinggryta och pasta, jklockan är 14.23:
 
 
Klockan 15.23 är allt färdigdiskat i köket, både från fikagäster och middag. Egentligen först nu som jag lämnar köket idag och förflyttar mig till pysselbordet. Får bli en bild då jag går från köket till pysselrummet:
 
 
Klockan 16.23 var jag på plats vid pysselbordet och fixade några julkort:
 
 
Klockan 17.25 är jag fortfarande kvar vid pysselbordet. Nu altras det tändsticksaskar:
 
 
Klockan 18.26 är det färdigpysslat och jag kollar in dagens avsnitt av julkalendern:
 
 
Efter julkalendern satt jag en liten stund till vid datorn. Fick telefonsamtal och under tiden "larmade" min mobil att det var fotodags. Jimi var då snäll och stängde av larmet och sedan glömdes det bort så blev det inget foto. 
 
Klokan 20.25 hade vi hamnat nere i tv-soffan för att avnjuta en sista stund av denna helg innan vi laddar för ny vecka:
 
 
Så där ja, det var denna Efit-dag då! Nästa gång är 26 december.
 
 


Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis i efterskott på namnsdagen, från en Anna till en annan :D
Vilket otroligt smarrigt fika du hade dukat upp, det så verkligen gott ut.

2012-12-10 @ 08:41:31
URL: http://snapshots.mimali.se/
Postat av: Anna

Inne och kikar på din dag.
Trevligt med gäster. Det ska jag ha nästa lördag.

// Anna

2012-12-10 @ 08:49:05
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Micke

Kikar in på din EFIT-dag. Inte illa sätta igång med kakbak så tidigt en lördag :)

2012-12-10 @ 09:53:31
URL: http://kludd.se
Postat av: Anna

låter som en mysig dag :) kul med lite pyssel och cupcakesen såg inte äckliga ut precis :)

2012-12-11 @ 18:58:40
URL: http://virkastickasy.wordpress.com
Postat av: Linda

vilket härligt pysselbord, och sicken fullproppad dag! ha det bäst kram L

2012-12-13 @ 09:43:52
URL: http://www.anglavakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0