Det var tre tuffa timmar

Jösses, det var tufft med Maratonspinning! Men otroligt roligt ändå! Man kände sig dock lite allmänt dum i huvudet när man frivilligt ställer klockan en lördag morgon för att hinna äta frukost i god tid och fylla på med vatten för att sedan bege sig på tre timmars spinningpass helt frivilligt! Men jag är supernöjd att jag gjorde det och ångrar det inte en sekund.

Har ju varit på 45 minuters spinningpass innan men inte längre än så. Upplägget idag var som så att det var tre olika instruktörer som körde en timma var. I förväg tänkte man att man kör väl på lite lugnt för att orka igenom alla timmar men riktigt så blev det inte i och med att det var tre "olika" pass i passet. Varje instruktör körde alltså ett mer eller mindre vanligt 60-minuterspass och medans instruktörerna skiftade satt vi snällt kvar och trampad på samtidigt som vi bjöds på lite energipåfyllning i form av dryck och bars. Instruktörerna servades oss även med att fylla på våra vattenflaskor och vatten gick det åt i mängder minsann!

Efter två timmar började det kännas stumt i låren men då var det ju "bara" en timma kvar, nästan ingenting i jämförelse ju! Så det var bara att kämpa på och intsruktören var så peppande att man verkligen orkar kämpa på ända in i det sista!

Men mycket mer gjort blir det inte idag kan jag lova! Har fyllt på med mat nu och tänker nu krypa ner i schäslongen och nog somna ganska så snart!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad duktig du är !. Såg du att vi vinkade ha en skön kväll

2012-02-18 @ 18:00:46
Postat av: Annelie

Maratonspinning är ganska häftigt att ta sig igenom. Var med på ett i höstas på mitt gym men där var det bara en instruktör som körde :-) Kändes bra att ha gjort det.......trodde man skulle vara riktigt mör dagen efter men det var jag inte :-)

2012-03-09 @ 07:23:21
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0