Dagens foto 28 januari

I dag har det flyttats kök minsann! Ni ser ju hur tomt det är på bilderna ovan! Det som finns kvar i kylens övre halva är det som ska avändas på kvällens pizza ( i nedre halvan finns det en hel del flaskor av starkare dryck kvar...). Helt ofattbart hur mycket mindre de nya frysarna och kylarna rymmer! Här går det ju knappt tvåveckorshandla om man ska få plats med allt!

Fast riktigt tomt är det inte i det gamla köket. Nu är det ju så att vi flyttar in ett helt nytt kök och då har jag bara flyttat med det som ska sparas, resten får stå kvar och fortsätta samla damm ett tag till! Märkligt ändå vad prylar man har! Vi har ju byggt ett bra mycket större kök med massor av lådor och skåp, men får ändå inte plats md bråkdelen av det som jaglyckats knöka in i de ganla skåpen... Nåja, skönt att få lite undanröjt på köpet i alla fall!

Helt färdigflyttat är det väl inte riktigt då kvällens mat och morgondagens frukost kommer få tillagas i det gamla käket då jag inte hunnit diska upp de nya redskapen och lärt mig nya spisen och ugnen än. Får bli morgondagens sysselsättning.

Har i alla fall kört diskmaskinen idag! Vilken lyx minsann, nu är så gott som allt porslin genomdiskat och blänker fint i mina nya skåp och lådor! Blir att fortsätta med även detta i morgon då det finns mycket kvar att diskas upp. Har liksom blivit så att det känts roligare att köpa nytt av en hel del saker istället för att flytta med det gamla och allt det nya måste ju diskas först också. Och det är ju inge problem nu när jag har diskmaskin! Har faktiskt diskat all disk för hand i snart 12 år nu!

Nu laddar jag inför kvällens avsnitt av Gladiatorerna! Vinet är uppkorkat och pizzadeg står jäsning, ser ut att bli en lovande kväll minsann! Hoppas ni alla andra också har en fin kväll!


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Grattis till diskmaskin. Jag är också helt såld på min.

Nu ligger RL på nästa vecka uppe:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-en-doft-fran-forr.html



Hälsningar

Yohanna

2012-01-29 @ 00:53:21
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0