Nyttiga chokladbollar nr 1

Har ju bakat två olika former av nyttigare chokladbollar de senaste dagarna. Båda två sorterna blev helt okej, även om de med kikärter var lite godare enligt mitt tycke. Därför kör vi på det receptet först tycker jag:

Chokladbollar med kikärter
1 brk kikärter
30 gr proteinpulver (jag hade chokladsmak)
3 msk jordnötssmör
1 dl Stevia sötningsströ (finns bla på Ica i deras eget sortiment)
2 msk kakao
Ev lite vatten
Kokos att rulla bollarna i

Låt kikärterna rinna av och blanda sedan ihop allt (förutom vatten och kokos) i en matberedare.
Tillsätt ev lite vatten för att få en bra konsistens på smeten å tt du kan rulla bollar av den.
RUlla bollar som du sedan rullar i kokos.
Låt stå kallt en stund innan servering.
Klart!

Jag har mina i en burk i frysen så är det bara att ta upp så många som du är sugen på vid behov!




Kommentarer
Postat av: sabina mammastårtor

dem ser goda ut!

2012-05-03 @ 18:56:01
URL: http://mammastartor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0