Lärarlegitimation!

Det känns som om det var evigheter sedan det var det stora pådraget om att alla lärare skulle skaffa lärarlegitimation och ansökningar skulle skickas in. Efter mycket om och men fick jag i januari i väg min ansökan och strax där efter var det nytt snack om att det var en himla massa problem med att få ut legitimationer och att det blev en himla massa fel och allt var det nu var. Och beslutet om lärarlegitimation sköts på framtiden.
 
Jag kände mig i alla fall nöjd med att fått iväg mina papper och har inte tänkt så mycket mer på det. Visst har ordet klingat upp lite här och var emellanåt, men inte allt för ofta, och jag har bara tänkt att det dröjer väl ett bra tag innan man får något besked om det hela.
 
Och visst har det dröjt, men idag fick jag ett mail ifrån Skolverket där jag nu har fått min lärarlegitimation! Coolt!
 
Nu inser jag att det finns en hel del som jag inte "får" undervisa i som jag har gjort många år tidigare! Undrar hur det har gått för de eleverna efersom jag uppenbarligen inte har behörighet att undervisa dem! Tur att det skedde innan legitimationen då... 
 
Nu tror jag inte att legitimationen kommer förändra så himla mycket, men jag har i alla fall papper på att jag inte FÅR undervisa i vissa ämnen så som till exempel bild som jag verkligen är urkass på!
 
Funderar på om jag fortsättningsvis ska ha "signatur" på alla jobbmail i stil med "Vänliga hälsningar från Anna (legitimerad lärare)"! Det låter väl flott det!
 
/Anna (Legitimerad lärare)


Kommentarer
Postat av: zoomin malin

grattis fröken, :)

2012-11-13 @ 20:48:27
URL: http://vinochbubblor.bloggo.nu
Postat av: Anonym

Grattis! Nu har du ju även bevis på att du kan ta hand o elever!=)
Kram Kram!

2012-11-13 @ 21:16:56
Postat av: Anonym

Grattis! Nu har du ju bevis på att du är lärare! =) Inte illa! Fortsätt i samma bana som tidigare! jag tror att du redan är en toppenlärare!
Kram Kram!

2012-11-13 @ 21:18:39
Postat av: Lisbeth

Coolt! Själv skickade jag in i augusti förra året men har fortfarande inte hört nåt ;-) Tur att det finns några legitimerade lärare i alla fall. Är övertygad om att de du undervisat tidigare klarat sig bra utan leg. lärare. Dags att skaffa namnbricka med leg. lärare Anna ;-)

2012-11-13 @ 22:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0