Helgen i Stockholm!

Har ju inte hunnit eller rättare sagt egentligen inte orkat skriva och berätta om helgen i Stockholm så det är väl dags att göra det nu!
 
I lördags morse klockan 06.00 begav vi oss då av mot Stockholm, Linda, Vanja, Anna-Karin och jag. När vi åkt halvvägs var det dags för en frukost- och kaffepaus:
 
Sedan in i bilen igen för fortsatt färd. Vid 10-tiden var vi framme i vår huvudstad och vi lastade av våra väskor på hotellet:
 
Sedan ut på stan, men först lite smarrig fika för att orka med all shopping:
 
Laddade med kaffe och socker var det då dags för den stora shoppingen! Efter ett antal timmar och många affärer senare hade lyckats spendera hela 80 kronor på ett par strumpbyxor! Hade dock provat ett par Dr Martens som jag planerade att köpa under söndagen.
 
När vi var nöjda med att strosa i affärerna letade vi upp ett matställe för att fylla på med ny energi. Vi hittade en trevlig asiatiskt restaurang med spännande buffé.
 
Sedan checkade vi in på hotellet och firade vår helg med lite skumpa:
 
På kvällen hade vi ju bokat biljetter till Dirty Dancing så vi svidade om och tog oss till Chinateatern:
 
Showen var bra, men man saknade lite av "Wow-effekten"! Kanske för att man drog paralleller med filmen som man har sett några gånger. Det som dock gav "Wow-effekt" var själva scenbygget och dess funktion. Skulle vara intressant att få se det backstage tror jag.
 
Men, men bra var det och vi var nöjda och tog oss tillbaka till hotellet för lite vin och mys där.
 
På söndagen njöt vi av en härlig frukostbuffé (tur att vi var i tid för sen blev det kö in i matsalen!) innan vi checkade ut. Men vi var inte redo att åka hem utan vi ville först turista lite och kolla på slottet och gamla stan så det fick bli en promenad ner mot regeringshuset och slottet:
 
 
 
 
 
 
När vi sedan var färdigturistade ägnade vi ytterligare några timmar åt shopping! Jag hade ju tänkt köpa kängor, men kände att mina fötter var trötta efter hela lördagen på stan i klackar och att prova stela kängor då kändes inte så bra. Så shoppingmässigt blev min Stockholmsresa oerhört billig då jag inte köpte något mer på söndagen heller! Får väl ta igen den shoppingen framöver! Anna-Karin och Linda däremot shoppade loss ordentligt så de var nöjda tror jag!
 
Trots sparsam shopping var det en riktigt härlig resa! Men det tar på krafterna märkte jag, för hela måndagen var hur trött som helst! 
 


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Vad härligt att åka ett gäng till Stockholm så där. Och så mysigt.
Avis?
Nej inte jag inte ;)

Hälsningar
Yohanna
som skickar med en länk om du skulle bli sugen ;)
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/october/real-life-medicinquotskapetquot.html

2012-10-07 @ 22:27:02
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0