God Jul!

Sitter här vid köksbordet med tända ljus (inte ofta det tänds ljus i vårat hem...) och bara njuter av lugnet! Skrev ju att det skulle bli en annorlunda jul i år och så är det! Men helt fantastsikt måste jag säga!
 
Började morgonen med sedvanlig skinkmacka (någon tradition måste man ju ha kvar) och tog det sedan lugnt här hemma med att gå och småplocka lite grann innan mamma och pappa kom in på en blixtvisit för att byta julklappskassar! Jimi hade då redan kommit igång för fullt med att riva i gamla badrummet och jag var redo för en vända till gymmet. Vi valde alltså båda två vad vi helst ville tillbringa dagen med!
 
På gymmet fick jag en smärre chock! Så mycket folk! Antar att folk ville stilla samvetet innan alla julmat, så mycket folk som det var där i dag har det inte varit på hela veckan! Jag körde på mitt pass och tog sedan en lång stund i dusch och bastu för riktig avkoppling, alldeles underbart (och där var det folktomt i alla fall). 
 
Sedan hem för att kolla på julkalendern innan det var dags att fixa lite middag. Här körde vi på hemmagjord pizza till Kalle Anka! Och efter det hamnade jag här vid köksbordet med en kopp kaffe och en hög tidningar att läsa medan Jimi mucklar för fullt med badrummet!
 
Som sagt en alldeles underbar Julafton utan några som helst måsten! 
 
GOD JUL!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0