Scrapbooking och träning

Idag, typ 2,5 år senare, blev jag äntligen klar med mitt scrappade album om semestern 2011! Bättre sent än aldrig... Nu väntar jag bara på att själva albumet att sätta in layouterna kommer med posten i veckan då också innan jag kan säga att det helt klart då!
 
 
Känns kul att ha kommit igång med pysslandet igen! Det är så himla avkopplande! Bara hoppas jag inte kommer ifrån det igen då!
 
Är ju bara det här med tiden som inte alltid räcker till som man vill! Handlar ju hela tiden om att prioritera vad som viktigast för just mig helt enkelt. Och just nu är det träningen framför allt då jag har som målsättning att träna sex pass i veckan. Det innebär att vardagarna (och stor del av helgen också för den delen) får vikas åt just träning. Det är liksom jobba, komma hem och fixa lite middag, träna, komma hem och äta igen och sedan somna som en stock klockan 21.30 som gäller! Och jag klagar absolut inte, jag gillar ju detta inrutade liv med ordning och reda! Sen vad folk runt omkring tycker och tänker när man inte kan/vill hänga med på andra umgängesaktiviteter struntar jag blankt i! Det är ju mitt liv som jag styr över!
 
Idag var det cardioträning på dagordningen och jag utmande mig själv till att springa 60 minuter på löpbandet! Det tror jag inte att jag har gjort tidigare, tror min förra maxgräns var 45 minuter. Men idag bet jag ihop och vi ihop en timme med förbränning av 655 kcal! Så nu ska jag med gott samvete njuta av en god kvällsmat och ladda för en ny vecka!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

En timme på ett löpband!
Vad tänker du på?
Kanske du tittar på TV eller läser nånting?
Låter som ganska tråkig motion.
Vad är det du tränar för? Bara undrar.
Det tycks vara det centrala i ditt liv.
Ingen tid för andra intressen?
Jag kritiserar inte - är bara nyfiken.

Svar: Kul med nyfikenhet! Det är väl så att just träna är mitt stora intresse o blir då det centrala i mitt liv! Sen är det ju då scrapbookingen som är mitt andra intresse. Vad jag tränar för? Egentligen bara för att det är så himla kul o jag känner att jag mår bra av det! Tiden på löpband o crosstrainer är väl lite terapi då tankar flyter runt ganska mycket! Har löst många jobbrelaterade funderingar under dessa stunder! På gymmet finns det visserligen en tv-skärm (inget ljud) som man slänger ett öga på nån gång annars är jag nog ganska fokuserad på att bara springa. Tiden går trots allt rätt fort.
Smid

2014-02-27 @ 16:49:12
Postat av: Ruth i Virginia

Du har tid att jobba?
:)

Svar: Det handlar ju om att ha bra rutiner i livet för att hinna med! Läs gärna här: http://smid.blogg.se/smidsfashion/2014/march/real-life-vardagsliv-2.html
Smid

2014-02-27 @ 22:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0