Halv Åtta Hos Anna-Karin

Här om veckan var det dags för del 2 i kusinernas "Halv Åtta Hos Mig", har bara inte hunnit skriva om det ännu. Del 1 kan ni läsa om HÄR och här följer då del 2:


Det var alltså dags att besöka kusin Anna-Karin och för att se vad hon hade att bjuda på. Vi möttes av värdinnan som bjöd på uppfriskande välkomstdrink:


Sedan var det dags att inta köket och äta förrätten som var "OLW-special med räkor":

Det var en god och spännande anrättning som var "rullad" i ostbågar!


Till förrätten serverades detta goda vin:



Sedan fick Anna-Karin lämna bordet för att fixa till varmrätten:



Varmrätten gick under namnet "Pasta a'la Hanna":
Värdinnan visste hur hon skulle fiska bonuspoäng från mig (som inte gillar bacon) då jag fick "ren" sparris medan de andra fick baconinlindad sparris! Smart drag, Anna-Karin!

Vi åt och njöt av maten:


För att låta maten sjunka lite och ge plats för efterrätten förflyttade vi oss till soffan:





När vi fått lite plats över i magen serverades en underbar efterrätt "Mmmm, Japp den tar vi":



Sedan blev vi sittandes i soffan proppmätta och nöjda efter ännu en "Halv Åtta Hos Mig-kväll".


Nu laddar vi för del 3 hemma hos Vanja om två veckor!



Kommentarer
Postat av: Lindha

Mums! Ser smaskigt ut!! Tycker det är så häftigt att ni gjort ett eget "halv-åtta-hos-mig"!



Kram Lindha

2011-12-05 @ 21:16:28
URL: http://lindhasplejs.blogspot.com
Postat av: Sofie

Guuud vad mysigt!

Har oxå funderat på det där men har liksom inte tagit tag i saken. SDen att få ihop så att alla kan. Man vill ju inte att det ska gå allt för länge mellan gångerna.

Jättekul initiativ!

2011-12-08 @ 14:15:11
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0