Halv Åtta hos Linda

Igår kväll var det premiär för kusinernas "Halv Åtta hos mig"!
Kvällens värdinna var Linda som bjöd på en trevlig kväll!

När vi kom fick vi en välkomstdrink.










Sedan satte vi oss till bords och högg in på förrätten som var sushi-rullar. Till det bjöds det på öl som systembolaget rekommenderat, men jag och Linda var nog mest nöjda med vatten till.




Efter förrätten fick värdinna fixa iordning varmrätten som bestod av "Lax med krämig spenat och smörstekta primörer och quinoa" till detta ett friskt glas vitt vin vin.





Anna-Karin (och jag med för den delen) var mer tilltalad av varmrätten än förrätten:




När varmrätten fått lägga sig till ro i våra magar serverades det dessert: "Vitchokladglass med hallon och varm chokladsås", till detta kaffe och Baileys.


Linda var nöjd med kvällens insats!



Sedan var det dags för oss gäster att skriva ner våra betyg. Lapparna la vi sedan i kuvert som sedan ska öppnas vid sista träffen hemma hos mig i januari.


Mätta och belåtna hamnade vi sedan i soffan för att avsluta kvällen med mycket skoj och skratt!



Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Men så jättetrevligt ni ser ut att ha haft det. Och maten såg jättesmarrig ut.

Tycker du inte om öl? Efter som du föredrog vatten där...



Jag tänkte på dig nu i helgen och tänkte att jag skulle skriva till dig och ge dig instruktionerna till tisdages real life, allt för att mina läsare ska vara nöjda och kunna vara med ;)

Så att du ska kunna förbereda något i helgen så ska vi denna veckan fota något, vad som helst i hemmet som i vardagarna ser ut på ett sätt som vi inte vill ha det, men som är normalt i ett normalt liv. Och sedan ta en bild på samma ställe och samma sak när vi sylat det typ bloggstyling när allt ser så där prefekt ut som det aldrig är men som alla vill ha.

Hänger du med?

Det kan tex vara sängen som hos mig nästan alltid står obäddad och full med prylal. Så vill jag inte ha den utan kan då fota den bäddad, med överkast, pråliga dekorationskuddar och till och med en neken playboy liggandes på, om jag nu har nån i garderoben ;)

Krångligt?

I så fall får du fråga.



Hoppas att du tyckte det lät kul.

Och hoppas att du har en bra lördagsafton.



Hälsningar

Yohanna

2011-10-15 @ 22:32:39
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0