Real Life: TV-fronten

Veckans Real life-utmaning hos Yohanna handlar om TV-fronten: "Hur har ni det på TV-fronten? Vad har ni för TV hemma hos er? Har du någon erfarenhet av bångstyriga TV-apparater? Någon annan TV-anekdot?" Jaghade först tänka skippa veckans utmaning av lathet får jag nog erkänna. Men så får det ju inte gå till, så här kommer ett litet inlägg i utmaningen.

Jag är väl egentligen ingen direkt TV-människa försöker jag intala mig. Det blir väl kanske cirka en timma varje kväll nere vid TV'n då vi äter lite kvällsmat och varvar ner innan sänggående. Lite lagom dos så där kan jag tycka och jag är verklogen inte beroende av att gå ner varje kväll om tiden likson inte räcker till.

Vi har i nuläget bara en TV i huset och det räcker gott och väl faktiskt. För jag vet om det skulle finnas TV i till exemple köket så skulle jag kolla betydligt mer! Jag erkänner att jag skulle kunna vara en riktig TV-nörd och följa varenda dokusåpa och serie som finns! Kan bli sittande långa stunder vid datorn och "Play-kanaler" där man kan se det mesta i "repris"! Gäller att ta sig själv i behärskning ibland! Så tack och lov så har vi bara en TV så jag inte fastnar för lång tid där, nu är vi ju två som måste enas om den enda TV´n på kvällarna!

Det här tekniska då med Tv och dess tillbehör är verkligen inte min starka sida. Däremot har Jimi ett stort intresse i det hela och det är prylar och kablar hit och dit! Har nog äntligen lärt mig hur jag ska få igång Blueray-spelaren på rätt kanal och med rätt ljud när jag är själv hemma! Fast det händer att jag kör fast och får ringa efter hjälp om Jimi inte är hemma.

Så storlek och sådant har jag dålig koll på men så här ser det ut i alla fall, dåli bild taget i mörkret när Jimi spelar TV-spel:

Lite fler bilder från TV-rummet kan se HÄR.


I vårat utbygge där vi just nu har fullt upp med kök är det även tänkt att bli ett biorum där vi kan mysa med massor av film. Ligger dock en bra bit fram i tiden men i veckan var Jimi i alla fall iväg och köpte bio-stolar som ska monteras ihop och hamna i vårat biorum så småningom:




Så där ja, nu blev det ett litet inlägg i Real Life-utmaningen i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Halloj!

Du satt precis och laddade upp detta inlägg när jag skickade min komm. innan då;)

Sammanträffande.

Kul att du är med men du ett BIORUM, kan det bli mer lyx ;)

Avis...not.



Återkommer med sammanställning.



Hälsningar

Yohanna

2011-11-16 @ 22:04:28
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Sammaställningen är uppe nu.

Så fort som blogg.se bara vill samarbeta.

Tack så mycket för att du var med denna veckan och jag hoppas att vi syns igen nästa.



Hälsningar

Yohanna

2011-11-17 @ 00:15:48
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Wow, biorum låter verkligen lyxigt!

2011-11-17 @ 16:54:40
URL: http://mamzter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0