Real Life: Sminkväskan

 
Nu är det dags att hoppa på Yohannas Real Life igen tycker jag! Denna vecka var det verkligen ett ämne som tilltalar mig - SMINK!
 
Yohanna undrar hur vi har det med våra sminkväskor och sminkandet. Plockade fram mina necessärer och andra pryttlar för lite fotograferande och jag blev själv lite överrumplad över hur mycket det faktiskt var! Ändå var det inte allas länge sen ändå som jag gjorde en rensning vill jag minnas...
 
De gånger jag går osminkad är ganska så lätträknade faktiskt! Skulle aldrig i mitt liv kunna tänka mig att gå till jobbet osminkad! Till affären vill jag helst inte vara osminkad heller även om det får bli så om jag gör ett snabbstopp där på väg hem nyduschad från gymmet (men då går det undan i affären vill jag lova). 
 
Min vardagssminkning till jobbet består av foundation, puder, kajal, ögonskugga, maskara och rouge. Vardagssminkning "hemma" är väl ungefär samma fast då kanske jag kör med lite skarpare färger och i flera nyanser.
 
Tycker det är kul att kolla på "tutorials" på Youtube för att få lite tips och inspiration. Önskar dock att jag vore mycket duktigare på att få till det själv. Vet att det handlar om övning, övning och så lite övning men ofta är tålamodet inte tillräckligt!
 
Har ju en egen liten kategori HÄR på bloggen där jag ibland skriver lite om make-up och visar upp några av de make-uper som jag har gjort. Dock är det väldigt svårt att få till bra foton på sin egen make-up när man försöker fota själv...
 
Så vad har jag då i min sminkväska? Som sagt en hel del blev det visst!
 
På badrumshyllan finns:
 
 
Necessär nr 1 innehåller: 
 
 
Necessär nr 2 innehåller: 
 
 
Necessär nr 3 innehåller: 
 
 
Och en palett: 
 
 
Och slutligen mitt senaste inköp från lördagens Ullaredsresa:
 
Nu får jag se till att hitta lite kul make-uper och inviga de nya skuggorna snart då! Och så får jag återkomma med resultat framöver då!
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Åh så kul att du är med igen och vad MYCKET roligt du har i dina väskor.
Jag tycker att det är kul att sminka mig också men som du skriver så är det ju övning övning och övning för att det ska bli bra.

Återkommer med sammanställning snart.

Hälsningar
Yohanna som flög upp i stolen när jag läste längre ner att det började synas på magen. Gravid? nej det var visst bara träning. Nu skrämde du mig ;)

Svar: Thi hi, visst var det en fyndig rubrik?!
Smid

2012-11-21 @ 21:40:01
URL: http://www.yohannailaspalmas.webblogg.se
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Sammanställningen är KLAR. Vad svenska kvinnor använder för smink och vad de har i sina sminkväskor ÄR utrett ;)
Tack!
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/sammanstallning-av-real-sminkvaskan-2.html

Hälsningar
Yohanna

2012-11-22 @ 02:16:06
URL: http://www.yohannailaspalmas.webblogg.se
Postat av: Miriam

Å du är ju ett riktigt proffs på det här ju!Jag skulle ha kletat ut det fortare än snabbast!=) Sån e jag!=)
Men jag skulle vilja.....
Må så jättegott!
Kram Miriam

2012-11-22 @ 07:51:16
Postat av: AnneliH

Inte skulle jag heller gå till jobbet osminkad :) och inte ens till affären. Åh..varför tog jag inte den paletten när jag var på Ullared sist ? :)

2012-11-22 @ 17:46:13
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Dagliga ljusglimtar

Jag är för feg med färg, beige och brunt på ögonskuggorna....Jag skulle behöva öva mer!

2012-11-22 @ 21:40:26
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Freja

Kul att se hur olika vi är! Jag kan tycka det är kul att sminka mig om det är nått speciellt, men till vardags låter jag oftast bli. Kommer ibland ihåg att sminka mig innan jag går till jobbet, men det får ta max en minut...

2012-11-23 @ 23:03:23
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0