Real Life: Vardagsliv

Minns ni ett tag då jag var med på Yohannas Real Life-bidrag? Har varit tyst på den fronten ett tag nu, men nu har vi fått ett nytt bidrag att skriva om nämligen just Vardagsliv som ju egentligen är det som just dessa Real Life-inlägg handlar om!
 
Yohanna skriver själv och berättar att sen hon nyligen började arbeta mer eller mindre heltid märker att det här med att få tiden att räcka till inte alltid är så lätt och att det gäller att få till bra rutiner i livet. Nu uppmanar hon oss att skriva om hur vi får vardagen att gå ihop och berätta om våra ruitner! Läs mer om Yohannas Real Life Vardagsliv HÄR. Tänkte att jag hakar på då jag även fick en kommentar i ett tidigare inlägg med en liten undran om jag inte gör något mer i liv än att träna.
 
Mitt vardagsliv är visserligen inte så svårt att få ihop, men det beror ju på att vi inte är någon stor familj precis där alla ska komma till sin rätt och få tid. För min del är det ju mest mig själv jag kan tänka på Jimi får ju liksom bara hänga på...
 
Och det är ju precis så som jag fick en frågan om då om jag inte gör så mycket mer än att träna i mitt liv, nej, det gör jag inte direkt  - träningen tar stor del av min vardag! Jag tränar sex dagar i veckan och det tar ju så klart en hel del tid. Men det är ju något jag har valt helt själv eftersom jag tycker att det är så otroligt roligt! 
 
Jobbet går ju så klart i första hand (tur att jag har världens bästa jobb) och eftersom jag är lärare som arbetar heltid har jag en veckoarbetstid på 45,5 timme. Japp, 45,5 timme per vecka jobbar vi som lärare, alltså inte 40 timmar som man normalt räknar som heltid vilket många verkar tro (eller att vi jobbar färre tiummar verkar många tro också...).
 
För att då få ihop arbete och träning blir mina dagar ganska så inrutade (och jag älskar dessa fasta rutiner) och en vanlig dag ser ut så här:
 
Kl 4.44 (fånigt, jag vet) ringer väckarklockan.
Jag vill inte stressa på mornarna utan tycker om att det ta det lugnt därför gåt jag upp ganska så tidigt.
 
Kl 6.30 går bussen till jobbet. Här är det full rulle hela dagen!
 
Kl 16.05 går bussen hem igen och jag är hemma ca kl 16.20.
Då lagar jag middag, äter middag och diskar undan. Detta tar ju lite olika tid men brukar inte diffa så himla mycket så:
 
Kl 18.30 brukar jag vara på plats på gymmet. 
Träningen tar ju också lite olika tid beroende på hur mycket folk och vilken muskelgrupp jag tränar. 
 
Någon gång mellan 20.00 - 20.30 kommer jag hem från gymmet igen.
Då blir det lite kvällsmat och en stunds avkoppling vid tv´n innan jag kryper i sängs.
 
Kl 21.30 har jag som mål att ha släckt lampan och somna för natten.
 
Ja, så där ser det ut de flesta vardagarna i mitt liv. Torsdag har jag dock som vilodag från gymmet och då ägnar vi oss åt att städa här hemma istället! Men är det så att det är någon kväll eller så som det är något annat inplanerat (typ personalmöte eller så) så får det bli gymmet på torsdagen för att ta igen den missade kvällen!
 
Visst kan detta låta oerhört tråkigt för många, men jag stortrivs!
 
 
 
 
Hur ser din vardag ut? Häng Yohannas Real Life du också vet jag!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Jisses vad du tränar;)
Jag borde också...:
Tack för att du är med. Jag återkommer.

Hälsningar
Yohanna

2014-03-02 @ 11:47:25
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0