Real Life: Shopping

Veckans Real Life-utmaning hos Yohanna handlar om shopping! Yohanna skriver om sitt dåliga samvete när hon shoppar då det finns så mycket annat vettigt att göra med pengarna. Hon undrar hur vi har det med våra samveten och vad vi har för relation till shopping?!

Jag vill väl tro att alla älskar att shoppa?! I alla fall så gör jag det och något dåligt samvete efter shopping har jag nog aldrig haft (kan hända att det är sånt som man förtränger?!)! Visst skulle jag kunna vara mer sparsam och inte spendera så mycket pengar på shopping varje månad, men det skulle vara oerhört trist tycker jag. Någon storshoppare är jag väl inte riktigt heller egentligen tycker jag om jag själv får avgöra! Har ju en kategori här på bloggen som jag kallar just shopping och tittar man där så ser det inte så farligt ut tycker jag (sen att allt kanske inte skrivs upp där heller är ju en helt annan sak).

Om jag då rannsakar mig om vad jag har spenderat mina pengar på den senaste månaden blir det väl följande:
- Mitt regelbundna besök på nagelsalong (var 4:e vecka)
- Mitt regelbundna frisörbesök (var 5-6:e vecka)
- Nya snygga skor
- Ny plånbok (som jag länge suktat över)
- Lite roliga baktillbehör
- Ett besök på Ge-Kås har det ju också blivit då det handlades en del småsaker och minimalt med kläder också förstås
- Presenter till bror och mor
- Julklappar till bror med flickvän (träffar dem ej innan jul så klappar fick överlämnas i helgen
- Har även skickat iväg en beställning på hudvårdsprodukter som jag hoppas levereras snarast

Var väl inte så farligt tycker jag (men jag tänker ju inte summera det i alla fall)! Och jag lovar inget av dessa inköp har gett mig dåligt samvete, snarare tvärt om så har det gett mig en underbar känsla!

Och jag ser fram emot helgen då jag hoppas mer shopping då jag och mamma ska ut på äventyr!


Så där ja, mitt bidrag till veckans utmaning. Blir intressant att läsa om andras shoppingrelationer i veckan då!


Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Åh så kul att se. Men du jobbar ju. Då är det ju klart att man måste få njuta av sina surt förvärvade pengar också ;)



Återkommer med sammanställningen.



Hälsningar

Yohanna som är jätteglad över att du är med igen.

2011-11-22 @ 19:47:47
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

:) Japp utan tvekan så är livet shopping ;)

Iaf kan det göra mig på väldigt bra humör :D

2011-11-22 @ 20:00:53
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Yohanna i Las Palmas

God afton!

Nu ligger sammanställningen av shoppingen ute:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/november/sammanstallning-av-real-life-shopping.html



Tack så mycket än en gång för att du var med.



Hälsningar

Yohanna

2011-11-23 @ 23:55:43
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Maya

Super snygga skor! Me like!

Men visst är det så att vissa saker måste man... som frissa osv.

God morgon och ha en toppen dag!

Maya

2011-11-24 @ 05:49:22
URL: http://mayashideout.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0