Halv Åtta hos mig

I går var det då final i "Halv Åtta Hos Kusinerna".

Vi började ju i oktober hemma hos Linda, hennes kväll kan du läsa om HÄR.

Sedan var det Anna-Karins tur, läs om hennes kväll HÄR.

Efter det var det Vanja på tur och henns kväll kan du läsa om HÄR.

Och igår var det då alltså min tur att vara värdinna i omgångens sista bjudning. Min tur har ju fått flyttats fram några gånger eftersom köket inte blivit klart förräns precis idag (en timme innan gästerna anlände)!

Ochh här är då bilder från min kväll:

Kvällens dukning:





Kvällens gäster:







Gästernas bjöds på en välkomstdrink och jag fixade i ordning förrätten:



Förrätten bestod av "Bruchetta med marinerade räkor":



Sedan var det dags för varmrätten "Kycklingrullader och potatisbakelser":



När maten sjunkit ner lite grann serverades desserten "Frasiga flarn med chokladtryffel"



Sedan var det då dags för att sätta poäng och sedan då även räkna ut totalpoäng för att kunna kora omgångens vinnare!


Och segraren blev:

Vanja var en väl värd vinnare med en välplanerad kväll och utsökt mat. Av mig fick Vanja faktiskt 10 poäng så hon var ju helt klart min favorit!


Själv kom jag på en hedersvärd andraplats och blev så här glad:





Nu återstår då för mig att ta hand om disken från igår då också. Sedan tänkte jag försöka fota lite i köket så att ni kan få se hela slutresultatet snart också.


Kommentarer
Postat av: Lindha

Å, så snyggt ert kök är!! Och vad duktig du är i köket! Sitter här och dreglar!



Har även dreglat över dina cupcakes och röstat på båda ställena! Håller tummarna! Tycker helt klart att dina var häftigast!



Kram Lindha

2012-02-05 @ 17:04:51
URL: http://lindhasplejs.blogspot.com
Postat av: zoomin malin

Köket blev verkligen jätte fint gumman och fin dukning. Svart o vitt e alltid rätt.

//Kramen

2012-02-05 @ 18:47:51
URL: http://vinochbubblor.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Smid




RSS 2.0